onsdag 25 juni 2014

Snart dags för Bråvalla

Det märks här i Norrköping att Bråvalla står för dörren. Var ute och skulle göra lite sedvanliga inköp i den lokala matbutiken och befann mig helt plötsligt bland människor i alla åldrar bärandes på tält, ryggsäckar, liggunderlag och flaskor med oklart innehåll. Under glada tillrop inhandlades diverse skräpmat och snacks samt annat uppbyggligt livsmedel. Även på den efterföljande promenaden hem ackompanjerades mina steg av horder med blivande festivalbesökare. T-shirts med företrädelsevis Iron Maiden var plagget för dagen.

Jag vill betona att jag inte är någon negativ belackare av detta, tvärtom. Det är kul med fart i stan, jag ska ju dessutom själv till festivalen, och man inser värdet för Norrköping av att ha Sveriges största festival på Bråvalla.
Lite drygt 52 000 personer kommer att besöka festivalen och det genererar förstås stora inkomster för kommunen, pengar som man hoppas kan förvaltas på bra sätt till oss stadigvarande invånare som är kvar här när festen är slut och tälten står som monument över en svunnen helg. Välkomna alla glada festivalbesökare, säger jag. Vi ses i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar