söndag 29 juni 2014

Sweden Rocks egen whisky

Fick en flaska av Sweden Rocks egen whisky av goda vänner som var hembjudna till mig och min flickvän för en tid sedan. Då flaskan ännu är oöppnad kan jag inte uttala mig om smaken som sådan, men det är onekligen ett roligt tillskott i samlingen.

Jag tillhör de som egentligen ställer sig tveksamma till dylik marknadsföring. Det är ofta ett billigt knep för att casha in. Praktexempel på det är ju KISS eget öl som är synnerligen smaklöst eller Motörheads rosévin som är allt annat än metal. Iron Maidens egen ale The Trooper däremot är, som allt bandet står för, hög kvalitet med integritet. Graveyards egen öl är också av god prestanda så visst finns det undantag.
Generellt är det dock tyvärr mer snabba pengar än seriöst hantverk bakom den här nya trenden. Inte desto mindre tycker jag, oerhört motstridigt, att whiskyn pryder sin plats i hyllan och det kanske säger en del om att det inte finns rätt eller fel i detta. Det är väl bara så att den gamla klyschan om hur allt går att sälja med mördande reklam alltjämt är högaktuell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar