måndag 29 april 2013

Setlistan fylls ständigt på

Nu är så äntligen biljetterna till Bråvalla Festival inköpta. Tre dagar med en spretig blandning artister. Här samsas allt från stenkrossande Stone Sour till DJ-profilen Avicii. Här finns såväl svensk pop i form av Eldkvarn och svenska reggeaartisten Syster Sol. Själv föredrar jag förstås de tunga riffen som dystopiskt kommer att förinta allt lättviktigt motstånd.

Arrangören, tyska Scorpio, har inte gjort någon hemlighet av att de inte önskar någon musikalisk profil på den festival som inom några år förväntas bli den största i Sverige. Det är både bra och dåligt, tycker jag. Som metalhead älskar jag att gå på hårdrockskonserter och festivaldito, men visst kan det absolut finnas en vinst i att få se lite annat också.

Torsdagen är i mitt tycke klart vassast. Då ska giganter som In Flames och Rammstein äntra scenen, och dessförinnan kan man avnjuta akter som Ghost, Airbourne, Mando Diao och inte minst lokala kungarna från Broadway Eldkvarn. Fredagen toppas av Green Day och jag ser även fram mot Stone Sour, Bullet for My Valentine och Neurosis denna dag. Lördagen är svagast om ni frågar mig, men visst ska Parkway Drive och Thåström bli två höjdare.

Sedan är det ju så att när alla övriga artister, som av olika anledningar inte tilldrar sig just mitt intresse, uppträder så finns det ju alltid öltält. Det är en av de stora förtjänsterna med en festival. Att just Bråvallafestivalen dessutom äger rum i min hemstad Norrköping är förstås ett stort plus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar