fredag 20 maj 2011

Nya Hammerfall

Göteborgarna Hammerfall har släppt nya plattan Infected, vilken verkar vara riktigt bra. Själv har jag bara lyssnat på reklam-singeln man fick med i Sweden Rock Magazine och den lovade ju gott.

Omslaget tyder på en viss förändring i musikalisk inriktning, den gode yxsvingaren Hector har fått ledigt och ersatts av ett mörkt och dystopiskt omslag. Efter vad jag läst på olika sajter verkar plattan också ha en utveckling som pekar åt det hållet, men med känslan för refränger intakt.
Låter lovande, tycker jag. Känns som att det kan bli en liten revansch för ett band som - i mitt tycke - smutskastats alltför mycket. Dags för folk kanske att inse att Hammerfall faktiskt är ett högkvalitativt hårdrocksband. Att de fick fyra i betyg av GP på release-spelningen på Sticky Fingers igår är en fingervisning (ursäkta ordvitsen) att bandet kanske börjar få acceptans utanför den insatta fanbasen.

Själv har jag stora förhoppningar på Infected. Tillsammans med Within Temptations mycket smakfulla platta The Unforgiving kan vi ha en av årets bästa givar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar