onsdag 25 maj 2011

Biljetterna fixade

Äntligen börjar min nuvarande hemstad Göteborg få lite konserter igen. Sedan tidigare har jag kunnat stoltsera med fina plåtar till Iron Maiden på Ullevi i sommar, och nu är ytterligare två biljettinköp klara.

Två dagar efter att järnjungfrun varit i staden anländer The Big Four till samma Ullevi för att mangla ner allt motstånd. Anthrax, Slayer, Megadeth och inte minst Metallica ska bli ett sant nöje att få avnjuta. Den första helgen i juli 2011 kan mycket väl gå till hårdrockshistorien om alla bitar faller på plats.

Något längre fram i år, närmare bestämt i oktober kommer holländska goth-gänget Within Temptation till Trägår'n, och dessa biljetter är nu också införskaffade. Då jag missade dem förra vändan de var i Sverige hoppas jag mycket på bandet denna gång. Då Trägår'n är av det mindre formatet kan det bli en intim och minnesvärd afton.

Att sedan såväl Motorhead som Deep Purple kommer hit i december får betraktas som en tidig julklapp. Onekligen är det så att den digitala revolutionen med bland annat fildelning och streaming inneburit att artisterna turnerar mycket mer numera, och när de svänger förbi Göteborg finner jag det svårt att klaga på den utvecklingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar