fredag 8 mars 2013

Nu är biljetterna köpta

Äntligen gjorde jag slag i saken och införskaffade tre biljetter till Sweden Rock. Anledningen till att jag väntat är flera, men nu kände jag att de faktiskt börjar att ta slut. Så för att undvika nesan att behöva köpa skitdyra andrahandsbiljetter var det dags att öppna lädret och införskaffa dyrgriparna.

Tredagarsbiljetten som nun är inköpt känns som ett bra alternativ. Onsdagen är tämligen ljum, så det blir perfekt att ansluta lagom till kick off på torsdagen. Nu är det ganska många år sedan jag nere senast, närmare bestämt 2002 då bland annat Halford, Gamma Ray, Status Quo och Motörhead förgyllde tillvaron för alla tillresta metalheads. Således är det hög tid igen och att få dela upplevelsen med sina barn- förutom ca 35 000 till - blir riktigt roligt.

Utöver de tre huvudakterna KISS, Europe och Rush ser jag extra mycket fram mot att få se brittiska tunggotharna Paradise Lost. De har jag än så länge inte sett live men under många år har de varit ett favoritband som förtjänar all respekt. Deras blytunga kombination av depression och tunga riff är smärtsamt vacker. Utöver ovan nämnda akter dräller det ju förstås av sevärda band och artister så det är bara att hoppas på en lyckad helg i Norje.

Att Europe ska spela in konserten till ett framtida DVD-släpp känns förstås extra kul. Sedan tidigare medverkar yours truly på Deep Purples live-album Nobody's Perfect men det här väger också tungt.
Summa summarum så finns i alla fall alla förutsättningar för tre suveräna dagar fyllda med roligt samkväm och fantastisk musik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar