söndag 19 april 2015

Torsdagen bra på Bråvalla

Bråvalla Festival känns för ett metalhead lite ljummet i nuläget. Undantaget stavas torsdag, den nu av tradition mest hårdrocksinfluerade dagen av de tre.

Med akter som A Day To Remember, Parkway Drive, Danko Jones, Arch Enemy, Lamb Of God och In Flames är ju garantin för en bra dag i det hårda alfabetets register garanterad. Av ovanstående artister har jag lyckats missa Arch Enemy och Lamb Of God tidigare så det blir något att se fram emot. Tråkigt bara att Rise Against och Backyard Babies lirar på lördagen. De två ihop räcker inte riktigt för att motivera en dagsbiljett, liksom inte heller Faith No More och Muse får mig att slanta upp närmare en tusenlapp för fredagsbiljett.

Visst, det är kul att mingla runt på festivalen också men med tanke på att jag har planer på att gå både på Skogsröjet i Rejmyre och AC/DC på Friends Arena och jag bara är vanlig knegare så får det bli enbart torsdagen, precis som förra året.

Förhoppningarna kvarstår dock om en bra headline. som det ser ut nu kan det bli In Flames, men trots att de är stora och välrenommerade känns det inte riktigt som en akt att avsluta kvällen med. Rykten går att KISS kan vara på gång, de är i Europa vid den tidpunkten och även om jag sett dem några gånger kan vi verkligen snacka om en huvudakt värd namnet och något jag skulle välkomna med öppna armar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar