torsdag 18 november 2010

Sweden Rock Festival 2011

Sitter och är en smula orolig för startfältet i nästa års Sweden Rock Festival. Ozzy är ju en blytung kontraktering, och Saxon är ju en pålitlig leverantör både på platta och live. Dessutom skulle jag absolut gärna se såväl Styx som Jason & The Scorchers, men inget av dessa band får mig att avsätta slantar och tid för en tripp till Norje. Chansen att dessa fyra spelar samma dag är ju också minimal. Övriga startfältet lockar åtminstone inte mig tillräckligt. Nu är Sweden Rock en festival som jag håller mycket högt i anseende, både vad det gäller arrangemang och artistutbud, och jag tror absolut att det kommer ett gäng högintressanta artister framöver. Det fattas ju åtminstone en, förmodligen två, tunga headliners i startfältet som säkerligen presenteras vartefter. I slutänden kommer Sweden Rock Festival antagligen att stoltsera med ett starkt utbud, jag hoppas verkligen det. Just nu känns dock, åtminstone för mitt vidkommande, Iron Maiden på Ullevi 1 juli som sommarens stora begivenhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar