fredag 17 december 2010

Rutinen rockar

Sonen kom till mig igår och sa "Pappa, nya Motörhead-plattan är ju skitbra!!", vilket gladde en gammal rockräv längst in i hjärteroten. Det ska direkt påpekas att jag inte på något vis tjatat sönder mitt ättelägg om detta, utan han hade den goda smaken att söka upp plattan själv på Spotify. Jag hastade in på hans rum för att tillsammans med honom lyssna in mig lite och kunde direkt konstatera att Lemmy och hans vapenbröder än en gång levererat förtjänstfullt. Själv tillhör jag inte Spotify-generationen fullt ut, utan jag vill gärna äga ett fysiskt exemplar av de album som tilltalar. Kalla mig gammalmodig eller nostalgisk, men jag föredrar fortfarande en riktig skiva framför en liten datafil. Ett inköp är nära förestående, men jag kanske ska vänta till efter jul. Man vet ju aldrig vad för hårda paket tomten har med sig i sin säck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar