lördag 4 december 2010

Kombinationen kyla och teknik

Hade en obehaglig upplevelse, modell I-landsproblem, häromdagen. Den här vintern verkar bli lika tuff som den förra och nu har följaktligen kylan slagit ett järngrepp runt allt och alla. Jag skulle hämta dottern på hennes jobb på kvällen när hon slutade, och sonen ville med. Vi två brukar passa på att spisa lite god musik när vi är själva i bilen, så även denna gång. Jag hystade i en platta med vår gemensamma strängbändarguru Yngwie "jag är ganska snabb" Malmsteen varefter stereon gav ifrån sig ett stönande ljud följt av meddelandet STEREOFEL på displayen. Hur jag än gjorde så fick jag inte igång plattan, inte heller kunde jag mata ur den.
Stereon lät värre och värre, diverse gnällande ljud och morrande läten gjorde att vi fruktade att såväl musikanläggningen som dess delikata innehåll var på väg mot de sälla jaktmarkerna.
Väl hemma vidtog handgripligheter i form av ett långt smalt tillhygge som infogades i den smala springan där min kära CD försvunnit. Ett snabbt operativt ingrepp senare, var Yngwie förlöst.
Ve denna årstid! Inte nog med att man ska frysa onämnbara kropssdelar av sig, utan man får inte ens avnjuta livets goda på grund av en hopfrusen bilstereo.

1 kommentar: