söndag 10 april 2011

Lite sällskap till frukosten

Dagens frukost blev något annorlunda. En liten zappning på TV:n gjorde att jag hamnade framför KISS konsert på Rock Am Ring förra sommaren. Den har vevats på MTV HD några gånger nu, men att kunna sitta avnjutandes såväl en frukost som en mycket kvalitativ konsert på hög volym gav en skön känsla av livskvalitet. Snabbt kastades jag tillbaka till en skön sommarkväll i Malmö förra året, då jag och barnen samt några polare såg en sminkad kvartett göra ett mycket potent framträdande. Ja, det var några tusen till på plats...

Klart det kan bli trist att vara själv en hel helg, men det lättar upp att hitta sådana här ljusglimtar. Jag har sett KISS några gånger live och trots att de inte tillhör mina absoluta husgudar, så har de alltid funnits där under hela mitt liv och gjort mycket bra musik. Det är dessutom få band som ger så mycket valuta för entréslanten som KISS. Det sparas inte på vare sig krut eller effekter, och tillsammans med AC/DC, Iron Maiden, Metallica och U2 framstår KISS som en av de de sista bastionerna att kunna fylla de stora arenorna på egen hand. Vad händer om några år?? Det är många konsertarrangörer som oroligt funderar på detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar