fredag 15 april 2011

Snygg kulturgärning

Västsvenska raggarmetallarna Mustasch har med sitt nya släpp "The new sound of the true best" stått för årets kulturgärning. De har bestämt att plattan inte får kosta över 99 spänn i handeln, vilket är ett genidrag i mina ögon. Visst, det är ett sätt för bandet att kanske slippa en del illegala nedladdningar, men också en markering att musik går att sälja i större kvantiteter om priset är rimligt.

Jag kan bara dra en parallell till min nyligen genomförda Londonresa. Tack vare ett snyggt pris på knappa hundralappen så hamnade nya Within Temptation-given i min varukorg på HMV. Jag hade åtminstone tvekat betydligt mer om priset legat på närmare det dubbla, vilket är kutym.

Hoppas nu att folk visar sin uppskattning till Mustasch och de facto inhandlar alstret, för man kan ju bara starta, inte skapa en trend utan att någon följer med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar