måndag 25 november 2013

Sweden Rock tar form

Nästa års Sweden Rock Festival tar sakta form och fler band blir klara varje dag känns det som. Även om det finns många högoktaniga artister signade känns ändå festivalen för min personliga del lite mer ljummen än årets veritabla kanonad av världsklass och kvalitet.
Phenomena skulle absolut vara en pulshöjare, liksom Alice Cooper och kontraktshöjdaren Black Sabbath förstås. De två sistnämnda har jag sett göra superkonserter så visst hade det varit givande. Å andra sidan finns alltid en risk att ett gott intryck och fint minne naggas i kanten av ett nytt konsertbesök.

Bland de övriga artisterna är Arch Enemy, The Rods, Uriah Heep, Y & T och Magnum kanske de hetaste namnen för mig. Återstår att se huruvida det de facto blir en tripp till Blekinges kustpärla. Det är mycket parametrar som ska klaffa, men med tanke på den höga trivselfaktorn och att det säkerligen tillkommer ett antal högintressanta artister så är det väl bara att avvakta och se.

Vi har ju en festival i närområdet också, Bråvalla Festival, men de har ännu inte släppt några akter. Man får väl hoppas på att de växlar in på hårdrocksspåret minst lika mycket som i år för då kommer jag att ta mig dit utan tvekan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar