onsdag 26 december 2012

Sweden Rock allt intressantare

Det blir mycket Europe nu i nyhetsflödet, men ibland kan man inte styra över händelseutvecklingen. Häromdagen förkunnades det att bandet är klara som tredje headlineakt på nästa sommars Sweden Rock Festival.
  Man ska genomföra en enda spelning i Sverige nästa sommar och den blir på nämnda vördnadsfulla festival. Ett trettioårsjubilerande band som ska leverera en show utöver det vanliga och dessutom bjuda på låtar från samtliga studioalbum låter intressant. Utöver det ska en del gästartister dyka upp på giget vilket alltid är roligt.

Nästa års festival känns glödhet för tillfället. Det är hur många favoritartister som helst på plats och med en trio starka headlineband är det upplagt för tre dagars fest. Jag har skrivit om startfältet tidigare,men vill ändå, förutom de tre stora, flagga för exempelvis Accept, Avantasia, UFO, Paradise Lost, Sonata Arctica och mina ständiga favoriter Status Quo.

De sistnämnda har ju i dagarna släppt en helt suverän dokumentär-DVD som min älskade dotter köpte med sig från London när hon kom hem över jul från den brittiska huvudstaden. Perfekt att ha en hovleverantör på plats, priserna och utbudet är överlägset mot här. Jag återkommer med en fullödig recension om filmen när jag sett den, vilket lär ta en stund. Praktverket klockar nämligen in på dryga tre timmars total hänförelse och nostalgi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar