tisdag 25 juni 2013

Pink Floyd på Spotify

Jag har tidigare beklagat mig över att allt inte finns på Spotify. Bland annat har AC/DC, Led Zeppelin, Beatles och Pink Floyd saknats. Metallica var oerhört njugga under en lång tid men gav till slut upp sin kamp mot väderkvarnarna och de finns nu som bekant på streamingtjänsten.

Nu har också äntligen Pink Floyd hittat dit och det är helt ypperligt. Själv har jag alla relevanta plattor med bandet, men det mobila komplementet som Spotify utgör är briljant. Jag läste någonstans att Pink Floyd själva hade utfäst att då låten Wish You Were Here, som låg ute som ensamt spår, hade streamats en miljon gånger skulle hela back-katalogen släppas vilket nu skett.

Just Pink Floyds album tjänar ju förvisso på att spelas i obruten följd utan mellanrum mellan låtarna. Deras stora utgåvor Dark Side Of The Moon, Wish You Were Here och The Wall är ju sammansatta i en kontinuerlig låtföljd utan mellanrum och annat som stör, men man kan inte få allt.

Själv kommer jag att till fullo njuta ett av rockens bästa band både på skiva och på Spotify och invänta dagen när de - i mitt tycke - tre sista bastiljonerna faller. Det lär å andra sidan dröja länge än är jag rädd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar