måndag 21 maj 2012

Kanske bästa bokningen hittills

Sweden Rock Festival är tvivelsutan en hårdrocksfestival av ädlaste valör. Jag har själv varit där och avnjutit många kvalitativa akter och håller tillställningen mycket högt.

Nu verkar man dessutom ha överträffat sig själva. Enligt egna hemsidan och olika uppgifter annorstädes så har man knutit till sig det eminenta bandet Rush till nästa års festival, och för min del är lyckan total. Det måste vara en av de vassaste huvudakterna på många år, och dessutom en ganska oväntad sådan. Rush uppträder sällan på festivaler, men tydligen håller de just Sweden Rock högt - inte minst på grund av den goda organisationen.

De två spelningarna jag tidigare sett med dessa giganter från lönnlövens hemland har varit bland det bästa planeten har att uppbringa och därför känns det som en jackpot av stora mått att Rush kommer hit igen.

Kul också att detta borgar för att festivalen har alla möjligheter att överglänsa innevarande års utbud. Visst har man många skarpa skott i år, men den riktiga pricken över i saknas. Återstår förstås att se vilka övriga akter man lyckas få till nästa år, och om Rush gage grävt alltför djupa hål i kassakistan. Just nu glädjer jag mig helt enkelt åt att de kommer, och tar eventuella dubier längre fram. Bra jobbat, Sweden Rock Festival.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar