tisdag 7 augusti 2012

Skador ger nya möjligheter

Nu när jag lyckats slå mitt nyckelben ur led (aj, vad ont det gjorde...) på en downhill-cykling uppe i Åre infinner sig en smärre panik. Helt fastlåst i tillvaron utan möjlighet till någon mobil verksamhet måste man sysselsätta sig på plats, så att säga.

OS håller ju inte på hur länge som helst - tyvärr - så det fick bli några bokinköp. Rockbiografier är något av det roligaste och mest intressanta att läsa, tycker jag. Sagt och gjort, fyra dylika är nu inköpta.

Aftonbladets Mattias Klings bok om pudelfrillorna Europe och - som av en händelse - deras förra gitarrist Kee Marcellos egna biografi är två av nyförvärven. Visst kan man tycka mycket om de svenska åttiotalsikonerna, men de har ju ändå alltid funnits där och det är kul att se in bakom kulisserna.

Lite tyngre tongångar nu. Gamle Kerrang-skribenten Mick Walls tegelsten om Metallica ska bli mycket spännande att läsa. Garanterat välskrivet och genomarbetat. Sist slängde jag med förre Guns 'N' Roses och Velvet Revolver-basisten Duff McKagans bok om sin tid i dekadensens strålkastarsken. Jag har förstått att just Duff är en briljant författare som dessutom inte tagit hjälp av några spökskrivare. Annars är inte hans båda band egentligen några jättefavoriter. Intressant blir det likväl - helt garanterat.

Ja, nu kanske man kan sysselsätta sig några timmar i alla fall. Tur det nu när man klantat till det så fatalt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar