fredag 13 juli 2012

Något bättre än Allsvenskan

Ibland ska man ha tur. Som bekant ska två av fotbollsvärldens giganter spela en match här på Ullevi i augusti. Jag ville förstås ta chansen att se Manchester United möta Barcelona i hemstaden, men snabbt insåg jag att trycket efter biljetter skulle bli på Springsteen-nivå.

Givetvis var man chanslös när Ticnets servrar ånyo havererade och vi stod utan biljetter. Surt, och andrahands-biljetter är ju snuskigt dyra. Dessutom vill man helst inte gynna dessa skojare, så det var en smula deppigt.

Dagen efter tänkte jag kolla om det kanske, kanske, kanske hade kommit in några biljetter i retur. Sådant händer, och jag tänkte att man eventuellt kunde få tag på någon uppe i ett hörn vid strålkastaren eller något. Döm om min förvåning när det helt plötsligt dök upp fyra biljetter på skärmen. Några darriga, handsvettiga knapptryck senare var dyrgriparna bärgade - till ordinarie pris dessutom. Det slog mig då att jag inte kollat var på arenan vi fick biljetter, eller ens om de var bredvid varandra.

Efter ännu några nervösa klickanden kunde jag andas ut och konstatera att vi sitter bredvid varandra och dessutom på mycket bra platser. Mitt på långsidan, ganska långt ner känns som väldigt bra platser. Att säten i denna sektion säljs för närmare tretusen kronor i andrahand tyder på, milt uttryckt, viss attraktion. Det känns nästan som att det är lite för bra för att vara sant, och som att vi inte kommer att komma in på arenan med våra biljetter eller något. Murphys lag och allt sådant, ni vet.


Nåväl, nu återstår bara att hoppas på skapligt väder - bra väder kan man nog inte önska den här sommaren - och en match som lever upp till förväntningarna. Det är en träningsmatch, javisst, och spelarna vill inte bli skadade så de går förstås inte för fullt. De största stjärnorna kanske inte heller spelar hela matchen, men jag ser inget större problem. Lagen är fyllda av superspelare, arenan kommer att vara sprängfylld, det är ett verkligt gigantmöte och - oavsett hur mycket vänskapsmatch det än är, så är avståndet till den allsvenska korpfotbollens tragiska harvande jämförelsevis ofantligt stort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar